Skip to content

Do you yellow?!

17/05/2011

Orifarm kører en markedsføringskampagne med overskriften “Do you yellow?”

Kampagnen lærer os nyverbet “at yellowe”. Det betyder “at købe billig medicin” – hos Orifarm.

Ja, undskyld mig det surkritiske standpunkt – men hvornår har “Do you yellow?” nogensinde været et kønt og beskrivende og godt slogan for nogetsomhelst? Den danske version ville vel hedde “Gør du gult?” eller “Guler du?”. Det er kun marginalt bedre, og det lyder stadigvæk mere toilet-relateret end lægemiddelrelateret.

Det forekommer mig (£$%&¤#!) at være en kunstig, uæstetisk og uambitiøs panikløsning på “åh Gud nej, vi skal finde på en kampagne for kopipræparater”.

Orifarm fortæller på deres hjemmeside (orifarm.dk) at de fik en andenplads i Advertising Effectiveness Award 2010. Andenpladsen fik de, fordi deres kampagne “Do You Yellow?” havde fordoblet Orifarms markedsandel og øget deres omsætning med 31%.

Det forekommer mig at 31% bare er forskellen mellem “ingen kampagne” og “rædsom kampagne”…

Reklamer

From → Kommentariatet

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: